Muž s vůní kávy, žena se špetkou skořice / Lenka Požárová

5:28 Mona 1 Comments


Naposledy se mi to stalo u Padesáti odstínů šedi. To byl taky rádoby erotický román. A taky jsem měla při čtení každou chvíli obrovskou chuť... uškrtit hlavní hrdinku!

Lenka Požárová je autorka kuchařek, kuchařka a cestovatelka. Mám doma knihu jejích receptů, která je krásná, designová a recepty v ní jsou inspirativní. Taky jsem se kdysi kvůli ní vydala na farmářský trh přes půl města, abych okusila její vyhlášené košíčky. Na trh jsem dorazila, když už byly všechny košíčky snědené, takže se dostavilo celkem velké zklamání. Asi stejné, jako při čtení jejího prvního románu Muž s vůní kávy, žena se špetkou skořice.

Kniha má na titulce nápis "román", ale když si vezmeme k ruce definici románu, můžeme tenhle nápis odsoudit jako zcela klamavou reklamu. Je to spíš "deník", dost pravděpodobně "terapeutický deník", možná "cestopis", ale určitě ne "román". A při zevrubné prohlídce životopisu autorky zjistíte, že má fantazii možná na kombinaci surovin, ale v tomto "románu" jen drze obšlehla realitu.

Kniha popisuje autorku kuchařek, která se rozvádí. Pozná cizince, se kterým chvíli cestuje po jeho domovině. Když se vrátí, hodně fňuká, neví co si se sebou počít a o tom to tak zhruba je.

První chuť zardousit hrdinku se dostavila asi po deseti přečtených stránkách a neopustila mě až do konce. Důvod, proč jsem knihu nepřestala číst, neznám. Asi jsem masochistka. Hrdinka mezi třicítkou a čtyřicítkou se věčně hledá a chová se jako přeemancipovaná dvacítka. Zkrátka jako Ana z 50 odstínů... jenže té dvacet bylo! A navíc nebyla tak otravně emancipovaná!

A co tam máme dál? Trochu cestování, trochu erotiky a vaření. Jenže - erotika je to taková trapná, asi jako když přijdete k někomu na návštěvu a v gauči najdete zapadlý obal od kondomu. Cestování je tam zase moc málo, takže když vás nějaké místo zaujme, musíte si ho vygooglit a projít street view. Pravda, vaření tam je. Jenže jen tak okrajově, aby polechtalo chuťové buňky, spustilo pavlovův reflex a nechalo vás slintat naprázdno. Chybí totiž detailní recepty. Tedy - chyběly. Po vydání Muž s vůní kávy, žena se špetkou skořice, vyšla ještě samostatná kuchařka s recepty z románu.

Kdyby vyšla jenom kuchařka, bylo by to lepší.

1 komentář:

  1. Krásná recenze, naprosto mi mluví z duše, měla jsem stejné pocity, když jsem se přesvědčovala, že knihu přece jen dočtu ...

    OdpovědětVymazat